ترکیه

بازرگانی ۹۰

ترکیه

بازرگانی ۹۰

شبکه‌های توزیع

بر اساس آمار سال 2009 میلادی، وجود 102 فرودگاه، برخورداری از حدود 427 هزار کیلومتر جاده‌، 9 هزارکیلومتر خطوط ریلی، 612 کشتی تجاری، شش پایانه بندری و 7،200 هزارکیلومتر خط ساحلی باعث شده که سیستم حمل و نقل کالا در این کشور از وضعیت مناسبی برخوردار باشد. بنابراین می‌توان از سرعت و مدت زمان حمل کالا در تجارت با کشورهای دیگر و هم‌چنین از بنادر و شهرهای این کشور به دیگر شهرهای آن، اطمینان نسبی حاصل کرد. در این کشور شهرهای زیر به عنوان پایانه‌ها و گمرک‌های بازرگانی شناخته می‌شوند:


 

در بازار ترکیه هرچند شمار فراوانی عرضه‌کننده وجود دارد، ولی هر تولیدکننده می‌کوشد تا از راه انواع رقابت‌های قیمتی و غیرقیمتی کالای خود را متمایز جلوه دهد. سیستم توزیع کالا در ترکیه بیش از آن‌که به خرده‌فروشی متکی باشد، بر عمده‌فروشی و فروشگاه‌های بزرگ استوار است. در این کشور فروشگاه‌های بزرگ که بیشتر متعلق به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان است، بر اساس اصل بازدهی نسبت به مقیاس، با کاهش هزینه‌های سربار از یک‌سو و مدیریت منسجم از سوی دیگر، اعتماد مشتریان را جلب کرده و بخش عمده‌ای از شبکه توزیع کشور را تشکیل می‌دهند.
در این کشور با توجه به گران بودن خدمات به ویژه حمل و نقل، خرده فروشی مقرون به صرفه نیست. با این حال سیستم فروشگاه‌های بزرگ این کشور رقابتی بوده و این فروشگاه‌ها با تبلیغات فراوان و دادن تخفیف‌ها و تسهیلات در جذب مشتری تلاش می‌کنند. موقعیت جغرافیایی و گستردگی این کشور، قرار گرفتن در حد فاصل میان دو قاره آسیا و اروپا و همسایگی آن با دریای مدیترانه و دریای سیاه، ترکیه را از جایگاه ویژه‌ای در سیستم حمل و نقل و ترانزیت دریایی برخوردار ساخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد