ترکیه

بازرگانی ۹۰

ترکیه

بازرگانی ۹۰

مقررات تجارت، گمرکات و استان(ترجمهDoing Business in Turkey2011)

فصل 5: مقررات تجارت، گمرکات و استانداردها
تعرفه واردات موانع تجاری شرایط لازم و مستندات واردات کنترل صادرات ورود موقت برچسب و علامت گذاری مورد نیاز ممنوعیت و محدودیت واردات گمرک و مقررات تماس با ما استاندارد توافق نامه های تجاری منابع وب سایتتعرفه های وارداتی :

حق گمرک اجناس وارداتی(هزینه ، بیمه و هزینه حمل ونقل ) در قرار داد CIF(یکى از قراردادهاى اینکوترمز که در ان فروشنده ، کالا را به هزینه خود و با پرداخت حق بیمه لازم در بندر مقصد به خریدار تحویل مى دهد) محاسبه می شود.  ترکیه از امضا کنندگان به ماده هفتم توافق نامه عمومی تعرفه و تجارت (GATT) است. این توافقنامه تصریح می کند که ارزیابی اداره گمرک ارزش معاملات را مشخص می کند .

 

(قیمتی که واقعا پرداخت شده یا قابل پرداخت به علاوه هزینه ها و مخارج). ترکیه نیز موظف است سایر مقررات ماده هفتم از جمله سرعت ترخیص کالا، تبدیل ارز، و درخواست تجدید نظر امتیازات و حقوق را رعایت کند  . نرخ اضافی(جریمه)  گمرک شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) وضع شده بیش تر محصولات و خدمات  وارد شده، و کالا و خدمات داخلی. وارد کننده مسئول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. مالیات بر ارزش افزوده بر اساس C.I.F. به علاوه نرخ عوارض و هر گونه هزینه های عملیاتی دیگر قبل از  ترخیص کالاها از گمرک محاسبه می شود. مالیات بر ارزش افزوده برای اکثر محصولات کشاورزی (مواد غذایی اساسی) از یک تا هشت درصد و می تواند به 18 درصد برای برخی از محصولات فرآوری شده برسد. واردات کالاهای سرمایه ای وبعضی مواد اولیه، توسط سازمان های دولتی و شرکت های متعلق به دولت، و محصولات برای سرمایه گذاری با گواهی نامه های تشویقی از هزینه های واردات معاف هستند. اطلاعات در مورد گمرکات ترکی و مقررات را می توان در این سایت دید.   http://www.gumruk.gov.tr/ENG/homepage/Pages/default.aspx
ترکیه اعمال می کند تعرفه های گمرکی خارجی مشترک اتحادیه اروپا را در واردات محصولات غیر کشاورزی از کشور سوم (از جمله ایالات متحده) و هیچ تعرفه ای در اقلام های غیر کشاورزی از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (
EFTA)  نمی گیرد . به طور متوسط نرخ تعرفه ها در سال 2007 برای واردات محصولات غیر کشاورزی 5 درصد بود، با این حال، 36 درصد از خطوط تعرفه محصولات غیر کشاورزی به ترکیه در برنامه تعرفه سازمان تجارت جهانی ( ( WTO محدود شده است.    موانع تجاری :    
در 3اکتبر  2005، کمیسیون اتحادیه اروپا مذاکرات را با جمهوری ترکیه آغاز کرد. انتظار می رود روند عضویت در اتحادیه اروپا بین ده تا پانزده سال طول بکشد . قبل از شروع حرکت خود نسبت به اتحادیه اروپا، در تاریخ 1 ژانویه سال 1996، ترکیه و اتحادیه اروپا یک اتحادیه گمرکی تشکیل دادند . این توافقنامه شامل محصولات صنعتی و محصولات کشاورزی فرآوری شده است. جمهوری ترکیه تعرفه مشترک خارجی اتحادیه اروپا را پذیرفت، و در نتیجه حق کمتری برای واردات از کشورهای ثالث، از جمله ایالات متحده می گرفت . این اتحادیه نرخ حق صفر را برقرار کرد و هیچ سهمیه ای برای اقلام غیر کشاورزی از اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا نمی گیرد.

 برآورد دولت ترکیه به عنوان نتیجه الحاق خود به اتحادیه گمرک اروپا ، میزان نرخ تعرفه به طور متوسط ​​برای کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا و کشورهای انجمن تجارت آزاد اروپا از حدود ده درصد به صفر کاهش یافته است. محصولات وارداتی از کشورهای ثالث، از جمله ایالات متحده، نرخ تعرفه به طور متوسط ​​از ده درصد به حدود 4.1 درصد کاهش یافته است. برخی از محصولات کشاورزی باقی خواهد ماند( حفاظت می شوند) توسط تعرفه های بالا.       
ترکیه عضو
GATT / WTO است و گمرکات خود را در خط با الزامات GATT تنظیم می کند. در حالی که  عموما مطابق با موافقت نامه سازمان تجارت جهانی، ترکیه اغلب نمی تواند سازمان تجارت جهانی را از تغییرات مورد نیاز واردات مطلع کند. برنامه های کاربردی از موانع غیر تعرفه ای، مانند پیاده سازی سیستم قیمت مرجع و صادر نکردن گواهینامه های کنترل در مواردی، و مشکلاتی را برای واردات محصولات کشاورزی به شمار می آورد. به عنوان مثال، ترکیه هر گونه گواهینامه های کنترل برای گوشت گاو را برای چند سال ارائه نمی دهد .

شرایط لازم و مستندات واردات :

مجوز واردات :  در سال 1996 حکومت ترکیه واردات را لغو کرد لازم است که هر وارد کننده مجوز واردات داشته باشد و وارد کننده باید مجوز واردات را از یک بانک به دست آورد. وارد کننده تنها نیاز به یک شماره مالیاتی برای وارد کردن دارد اما اقلام محدود است، به عنوان مثال، اسلحه، مواد خطرناک، و غیره، که می تواند تنها توسط موسسات مجاز که به تصویب اداره کل امنیت درآمده است وارد کند. همه واردات کشاورزی نیاز به گواهینامه های کنترل، که توسط وزارت کشاورزی و اداره کل امور روستایی صادر شده است دارند.  
اسناد واردات :
روش مستندات ترکیه نیاز به فاکتور تجاری و بارنامه ای از کشتی یا صورتحساب راه هوایی به همراه تمام محموله های تجاری است. بسته به نوع محصول وارد کننده ممکن است ملزم به ارائه گواهی از مبدا باشد. مجوز های واردات و گواهینامه های گیاهی برای واردات غذا وکالا کشاورزی ضروری است.    
فاکتور تجاری: فاکتور تجاری باید در سه نسخه ارائه شود، از جمله نسخه اصلی  که باید یک شرح کامل از محصولات و شرایط پرداخت مورد نیاز باشد. صادر کننده باید تایید کند نسخه اصلی را به شرح زیر: "ما بدینوسیله تایید می کنیم  که این نسخه اول و اصلی فاکتور ما، تنها توسط شرکت ما برای کالاهای ذکر شده در اینجا صادر شده است." بهتر است از طرف سفارت ترکیه و یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا سند تایید شود . گواهی از مبدا:
گواهی مبدأ این است که در دو نسخه تهیه شود. بدون اصلاحات این سند مجاز است که به زبان انگلیسی توسط اتاق بازرگانی محلی آماده شود. سفارت ترکیه و یا کنسولگری ایالات متحده باید گواهی مبدا را تایید کنند . یک کپی از سند باید در زمان واردات به مقامات گمرک تحویل داده شود.       

بارنامه کشتی / بارنامه حمل  هوایی :  
اطلاعات در بارنامه کشتی دقیقا باید مطابق  با  اسناد حمل و نقل ضمیمه شده  درکشتیرانی باشد  . نسخه اصلی بارنامه کشتی را باید در سه نسخه ارائه داد .      

صورتحساب فروش کالا :      
 درخواست صورتحساب فروش کالا نباید بیش از شش ماه  طول بکشد . باید (در صورت لزوم) ، هزینه حمل و نقل کشتی و هزینه بیمه (اگر منقضی نشده باشد) به طور جداگانه نشان داده شود، وباید نام وارد کننده را در آن آورده باشد. محصولات مشمول بخشنامه جدید اتحادیه اروپا باید  اضهار نامه خود یا گواهینامه صادر شده خود را تایید کنند اجازه ورود به بازار ترکیه را بگیرند .

گواهی بهداشت:       
صدور گواهی های بهداشتی ویژه برای واردات گیاهان، دانه ها، حیوانات و محصولات حیوانی مورد نیاز است. گیاهان، از جمله میوه ها و سبزیجات ، باید عاری از آفات و بیماریها و باید در منطقه ای عاری از آفات و بیماری ها رشد کرده باشند.

 اطلاعات تکمیلی از وزارت دام و کشاورزی:

Tel: (301) 734- 7885 or Fax: (301) 734-6402خدمات دامپزشکی))

Tel: (301) 734-8537 or Fax: (301) 734-5786 (گیاه پزشکی)

رسیدگی به گیاهان، محصولات گیاهی و حیوانات زنده باید مطابق با حکم سلامت و تجهیزات بهداشتی دولت ترکیه باشد. صادرکنندگان ایالات متحده تشویق می شوند  تا به دست بیاورند اطلاعاتی از وارد کننده قبل از ارسال کالا به دلیل پیچیدگی مقررات گیاهی. 

شرایط واردات خاص:  
الکل و تنباکو می تواند توسط بخش خصوصی با اخذ مجوز و اجازه از سازمان دخانیات وارد شود، که از مقررات تنظیم بازار است ، که توسط یک نهاد نظارتی مستقل انجام می گیرد . با وجود این تغییرات، موانع غیر تعرفه ای، مدارک مورد نیاز، و نرخ تعرفه بالا همچنان باعث محدود کردن تجارت مشروبات الکلی می شود. سیگار تنها می تواند توسط
TEKEL و تولید کنندگان سیگار، که توسط حکم دولت مجازند وارد می شود (مانند فیلیپ موریس، RJ رینولدز، دخانیات انگلیس، و غیره)

قانون دخانیات در سال 2001 به تصویب رسید با این حال خصوصی سازی تولید توتون و تنباکو TEKEL هنوز تکمیل نشده است .  
فیلم های پزشکی اشعه ایکس تنها می تواند توسط انجمن هلال احمر به ترکیه وارد شود که به عنوان یک سازمان خواهر برای صلیب سرخ است.       
واردات فلزات گرانبها (طلا، ابریشم، و پلاتین) تنها می تواند توسط اعضای بورس طلا استانبول انجام شود. بورس  طلا استانبول متشکل از بانک های داخلی و یا خارجی، شرکت های فلزات گرانبها، دفاتر ارز، شرکت های بازاریابی و پالایشگاه فلزات گرانبها است.

در سال 2003 ترکیه توافقنامه ای را امضا کرد تا  شریک طرح فرآیند صدور گواهینامه الماس کیمبرلی شود ، که یک دولت مشترک، صنعت الماس بین المللی و پیش قدمی جامعه مدنی ریشه درگیری جریان الماسها ست. در تاریخ 14 آگوست 2007 ترکیه رسما عضو طرح فرآیند صدور گواهینامه کیمبرلی شد. اطلاعات در مورد مقررات مربوط به واردات فلزات گرانبها و سنگ را می توان در این سایت یافت:      http://www.iab.gov.tr/
واردات محصولات از جمله دارو، مواد شیمیایی آلی، به ویژه آنهایی که برای تولید داروها و محصولات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند ، واکسن برای انسان و حیوانات، محصولات آرایشی، مواد شیمیایی مورد استفاده در شست و شو ، صنایع غذایی ،حیوانات زنده و گیاهان، غلات و دانه های گیاهی و هورمون نیاز به گواهی کنترل از اداره کل خدمات مراقبت درمانی وزارت بهداشت و کشاورزی باشند .
باید اسناد ذیل را به وزارت مربوطه ارائه دهند تا گواهی کنترل را به دست بیاورند: فاکتور موقتی، گواهی بهداشت، گواهی بررسی، فرمول و یا لیستی از محتویات محصول، گواهی شجره نامه و گزارش بررسی پرتو افشانی. تمام مدارک به دست آمده باید تایید شده توسط مقامات مربوطه در کشور مبدا باشد. اسناد باید هم با زبان اصلی و هم با ترجمه به زبان ترکی ارائه شوند. گواهینامه های کنترل باید به مقامات گمرکی ارائه شود.
محصولات نیازمند به خدمات پس از فروش از قبیل وسایل نقلیه، کالاهای الکتریکی خانگی، تجهیزات دفتری و اداری و کامپیوتر، ، تلویزیون و تجهیزات ویدئو، بخاری، مشعل گاز سوز، ماشین آلات صنعتی، خودرو و تجهیزات
بی سیم نیاز به مجوز واردات از وزارت صنعت و تجارت دارند . به منظور به دست آوردن مجوز، وارد کننده ها ضمانت می کند که خدمات و قطعات یدکی محصولات وارد شده را با ایجاد دفاتر و یا با امضای توافق نامه با شرکتی ارائه دهند .         نفوذ امکانات تعمیر و نگهداری در سراسر کشور بستگی به نوع محصول می باشد. گروه های محصولات خاصی هستند که بارها استفاده می شود، نیاز به یک شبکه گسترده ای از امکانات تعمیر و نگهداری در هر یک از هفت مناطق جغرافیایی ترکیه دارند.

در ماه جولای سال 2001،  قانونی تدوین کردند که شرکتی برای امکانات نگهداری واردات خودرو در جمهوری ترکیه تاسیس کنند .          
تجهیزات مخابراتی مانند تمام تجهیزات بی سیم، ماشین آلات پردازش خودکار داده ها، دستگاه الکتریکی خط تلفن و یا تلگراف و دستگاهی که پیام های تماس گیرنده ، را ضبط(ثبت) می کند  نیاز به نوعی تصویب سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دارد .   
بر اساس قوانین منتشر شده در روزنامه رسمی ترکیه از 31 دسامبر، 2007  وارد کننده ها باید گواهی کنترل را برای مواد زیان آور به محیط زیست از وزارت محیط زیست را بدست بیاورند . این قبیل  از مواد عبارتند از زغال
سنگ سخت، ذغال سنگ چوب نما، ، نفت، آرسنیک، جیوه، سولفید سرب و کربنات ها، فلوئور کربن ها، مواد شیمیایی و فلزات قراضه .
       

کنترل صادرات ایالات متحده : اداره صنعت و امنیت با توسعه، اجرا و تفسیر سیاست کنترل صادرات آمریکا برای مواد منفجره، نرم افزار و فن آوری عنوان شده است. اقلام منفجر شونده به صلاحیت دادگاه نظارتی   BISنه تنها  دارای کاربردهای عمده تجاری هستند، بلکه دارای کاربردهای نظامی هم  هستند. به منظور تحقق این هدف، BIS به دنبال اعلام مقررات واضح، دقیق و به موقع است .

علاوه بر سیاست کنترل صادرات ایالات متحده برای اقلام منفجر شونده، اداره صنعت و امنیت نیز عهده دار توسعه، اجرا و تفسیر مفاد ضد تحریمی قانون اداره صادرات است

ورود موقت  :
کالاها ممکن است به طور موقت بدون پرداخت حق گمرکی و مالیات به ترکیه وارد شوند اگر در تولید یا تولید یک محصول مورد استفاده قرار گیرند که می خواهند صادر شوند . وارد کننده مقدار قابل اجرا مالیات و حق گمرکی را در قالب ضمانت بانکی (وثیقه موقت واردات) تضمین می کند. پس از صدور محصول نهایی، وثیقه پرداخت می شود. ورود موقت کالا برای صادرات مجدد در شکل اصلی خود ، مجاز است و حق گمرکی واردات و مالیات با تصویب دبیرخانه برای تجارت خارجی آزاد است.    
ترکیه از امضا کنندگان همایش بین المللی به منظور تسهیل در واردات نمونه تجاری و مواد تبلیغاتی است. نمونه های بدون ارزش تجاری معاف از حقوق گمرکی هستند. در نمونه  های دیگر حقوق گمرکی و مالیات در زمان واردات ارزیابی شده اما  بازپرداخت می شوند اگر نمونه ها مجددا شش ماه از تاریخ واردات صادر شوند.. کتابها، روزنامه ها، مجلات، کاتالوگ، جزوات، بروشورها، و مواد تبلیغاتی مشابه از عوارض گمرکی معاف است.
تاجران ایالات متحده نیز ممکن است تمایل به یک روش ساده تر در شکل
ATA CARNET   باشند . Carnets اسناد گمرکی بین المللی هستند که به دارنده آن اجازه می دهد که به طور موقت واردات محصولات  را به عنوان نمونه، بدون پرداخت عوارض گمرکی انجام دهد.(اسنادى که در حمل بین المللى بکار برده می شود و موقع عبور محموله توسط کامیون از مرزهاى متعدد محموله را از پرداخت حقوق گمرکى بین راه معاف مى دارد و محموله درمقصد باز و حقوق گمرکى مربوطه پرداخت مى گردد
) 
تقریبا همه کالاها، شخصی و حرفه ای، شامل نمونه های تجاری، تجهیزات حرفه ای، کالاهای در نظر گرفته شده برای استفاده در تجارت را نشان می دهند و نمایشگاه، رایانه ها، ابزار ها، دوربین ها و تجهیزات ویدئو، ماشین آلات صنعتی، خودرو، پوشاک و حتی طلا و جواهر تحت
CARNET
پوشانده شده است.
خواننده ممکن است بخواهد "لیست کلی" را چک کند در صورتی که کالا تحت پوشش
ATA
  CARNETباشد می تواند با Carnet-Help تماس (Line at (800) 5)  و یا بازدید از وب سایت برای توضیح بیش تر:          http://www.uscib.org

پردازش عادی
CARNET  ATA پنج روز کاری است. در ایالات متحده، carnets توسط شورای بین المللی کسب و کار و خدمات Roanoke تجارت ایالات متحده در مکان های زیر به فروش می رسد:    

New York, NY, (212) 708-5078; Long Beach, CA, (800) 421-9324 or

(562) 628-9306; Schaumburg, IL, (800) 762-6653 or (847) 969-8211;       San Francisco, CA(800) 255-4994 or (415) 732-5480; Miami, FL (also serves Houston) (800) 468-5467 or (305) 593-5583; Hunt Valley, MD (800) 422-9944 or(410) 771-6100 x 12; Boston, MA (800) 233-3620 or (617) 368-9907; and Houston, TX (pick up site only) (800) 456-0422 or (713) 582-6464 x 102.


با
CARNET، ممکن است کالا بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرکی وارد شود. Carnets  برای یک سال معتبر هستند.

 شرایط لازم برچسب گذاری و علامت گذاری:     همه ی بسته ها، مورد، باید علامت های حمل و نقل، تعداد، ابعاد و وزن ناخالص کالا را داشته باشند. بسته ها همراه با صورتحساب بارنامه کشتی برای کالاهایی که از طریق کشتی در ترکیه حمل می شوند باید در حمل ونقل علامت گذاری شوند .     همه کالاهایی که از طریق استانبول و یا هر پورت ورودی دیگری در ترکیه ( آنکارا، ازمیر، آنتالیا، مرسین،، سامسون و ترابزون) وارد می شوند از گمرک ترخیص می شوند و حقوق گمرکی را کاملا پرداخت می کنند مگر اینکه بسته بندی ها و صورتحساب حمل و نقل از کشتی با علامت در حال حمل باشد.  اگر علامت دار باشد کالاها ممکن است برای ورود  و حمل مجدد ترخیص شده باشند .         واردات ممنوع و محدود:

واردات گروه های خاص از محصول مانند مواد مخدر ممنوع است. لیست همه محصولات ممنوع یا محدود شده برای ترکیه را می توان در وب سایت خدمات گمرک ترکیه مشاهده کرد :     http://www.gumruk.gov.tr/ENG/homepage/Pages/default.aspx
مقررات گمرکی و اطلاعات تماس با گمرک ترکیه را می توان از طریق سایت زیر دریافت کرد :       
http://www.gumruk.gov.tr/ENG/homepage/Pages/default.aspx  

استانداردها:          نگرش کلی    سازمان های استاندارد ارزیابی انطباق گواهینامه محصول      اعتباربخشی   انتشار مقررات فنی     برچسب و علامت گذاری        تماس با ما     نگرش کلی:  
دولت ترکیه برای تجارت خارجی اعلام کرد که پیاده سازی بیست و سه دستورالعمل صنعتی اتحادیه اروپا، حدود 70 درصد از محصولات ساخته شده وارداتی به ترکیه را تحت تاثیر قرار می دهد . دولت ترکیه برای تجارت خارجی اتحادیه اروپا دستور العمل ولتاژ پایین را اتخاذ کرده است. دستورالعمل مخازن تحت فشار، دستورالعمل لوازم گاز ، دستورالعمل دیگ آب داغ،
EMC، دستورالعمل ماشین آلات، دستورالعمل مواد منفجره غیر نظامی، دستورالعمل توزین دستگاه، دستورالعمل تجهیزات و سیستم های حفاظتی در نظر گرفته شده در مواد منفجره، راهنمای بالابر (آسانسور)، دستورالعمل یخچال / فریزر خانگی ، راهنمای تجهیزات فشار، دستورالعمل انتشار صدا ، راهنمای تجهیزات پزشکی ، دستورالعمل دستگاه تشخیص آزمایشگاهی، دستورالعمل اسباب بازی ، راهنمای تجهیزات ساختمانی، راهنمای تجهیزات حفاظتی، بخشنامه تجهیزات رادیو و مخابرات و دستورالعمل سیم یا کابل .

سازمان های استاندارد:

  موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) :         
کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی (
WTO) تحت توافقتنامه موانع فنی تجارت (TBT توافقنامه) به سازمان تجارت جهانی گزارش دادند که مقررات فنی پیشنهادی می تواند تجارت با دیگر کشورهای عضو را تحت تاثیر قرار دهد.      ارزیابی تطابق :    
کمیسیون اروپا لیستی از محصولاتی را که دستورات خود را اعمال کنند را نداشت . بنابراین تولید کننده قابلیت اجرا پذیری دستورالعمل های مربوط به هر محصول را تعیین می کرد . ارزیابی تطابق یک مرحله اجباری برای تولید کننده در روند موافقت کردن با قوانین خاص اتحادیه اروپا است. به عنوان گام اولیه برای به دست آوردن مارک
CE تولید کنندگان باید تمام دستورات قابل اجرا اتحادیه اروپا را بشناسند و الزامات ضروری نشان داده شده در دستورالعمل ها را تعیین کنند .

نشان CE باید مطابق با شماره شناسایی باشد. شما می توانید ارزیابی تطابق را در لیست کمیسیون اتحادیه اروپا پیدا کنید :http://europa.eu.int/comm/enterprise/nando-is/home/index.cfm

برای ترویج پذیرش بازار محصول نهایی ، تعدادی از برنامه های ارزیابی تطابق داوطلبانه وجود دارد.

گواهینامه محصول :

فروش محصول در ترکیه، اتحادیه اروپا و همچنین نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین،صادرکنندگان ایالات متحده باید مارک CE  را به کار ببرند هر زمان که محصولشان  تحت حمایت قانون محصول خاص باشد. قانون مارک CE محصول پیشنهاد می کند تولید کنندگان تعدادی را انتخاب برای تعیین و تصمیم گیری که نگرانی های ایمنی / بهداشت  آنها رسیدگی شود.
علامت
CE شامل اطلاعات دقیق فنی نیست که بر روی محصول ، وجود دارد اما باید اطلاعات کافی داشته باشد تا بازرس را قادر سازد تولید کننده یا نماینده مجاز در اتحادیه اروپا را ردیابی کند.اطلاعات دقیق نباید  کنار علامت   CEباشد.          انتشار مقررات فنی :         
موسسه استاندارد ترکیه تمام استانداردها ، دستورالعملها و اسناد برای خرید را منتشر کرد.

Turk Standartlari Enstitusu (TSE)

Necatibey Caddesi 112

Standart Hazirlama Baskanligi

06100 Bakanliklar

Ankara, Turkey

Tel: [90] (312) 417-0020

Fax: [90] (312) 425-4399

Web site: http://www.tse.org.tr/english/tsedefault1.asp  

تماس با ما :

اطلاعات گمرک ترکیه را می توان از طریق این سایت  مشاهده کرد:                   http://www.gumruk.gov.tr/ENG/homepage/Pages/default.aspx توافقتنامه های تجاری :     
ترکیه یکی از اعضای موسس همکاری اقتصادی دریای سیاه (
BSEC) است که در آن دولت های آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان، گرجستان، یونان، مولداوی،رومانی، روسیه، ترکیه و اوکراین در حال توسعه همکاری های چند جانبه در مورد مسائلی از جمله تجارت وجود دارد. ترکیه، همراه با پاکستان و ایران، یکی از اعضای بنیانگذار سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) است. اکو، شامل افغانستان، آذربایجان،ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان، موفقیت محدودی در بهبود همکاری تجاری داشته است. ترکیه یکی از اعضای موسس تعاونی اروپا جنوبی است: انجمن منطقه ای با هدف تشویق همکاری میان کشورهای که  عضو انجمن هستند   در مورد موضوعاتی  متنوعی شامل  گمرک، حمل و نقل و تلاش های ضد جرم و جنایت. کشورهای عضو SECI
عبارتند از: آلبانی، بوسنی وهرزگوین، بلغارستان، کرواسی، یونان، مجارستان، جمهوری سابق یوگسلاوی، مالدیو، رومانی، اسلوانی و ترکیه.
ترکیه توافقتنامه های تجارت آزاد (
FTA
) با کشورهای زیر دارد :  
شیلی، صربستان،مونته نگرو،کشورهای انجمن تجارت آزاد اروپا (نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین)،اسرائیل،
مقدونیه،کرواسی،بوسنی و هرزگوین،مراکش،تشکیلات خودگردان فلسطینی،تونس، سوریه، مصر،گرجستان،آلبانی
و اردن. 

منابع وب :

بخش بازرگانی سفارت ایالات متحده ،  به شرکت های آمریکایی کمک می کند که مطابق با دستورالعمل های اتحادیه اروپا، محصولات درگمرک ترکیه را در اسرع وقت ترخیص کنند.  

برای اطلاعات بیشتر در مورد بخشنامه های اتحادیه اروپا و استانداردهای اروپایی، لطفا با ما تماس بگیرید:
ماموریت ایالات متحده به اتحادیه اروپا:   
خدمات بازرگانی خارجی:

Rue zinner13

B - 1000 Brussels, Belgium

Fax: 32 2 513 1228

http://www.buyusa.gov/europeanunion/

CE Websites

http://gsi.nist.gov/global/index.cfm/L1-3

http://ec.europa.eu/index_en.htm

http://www.newapproach.org/

Standards Websites

http://www.cen.eu/cen/pages/default.aspx

http://www.cenelec.eu/Cenelec/Homepage.htm

http://www.etsi.org/WebSite/homepage.aspx

                                                                                        http://www.ansi.org/ 



ترجمه: گروه جاده ابریشم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد