ترکیه

بازرگانی ۹۰

ترکیه

بازرگانی ۹۰

نظام بیمه‌ای

در ترکیه ده شرکت بیمه‌ای در بخش‌های زندگی و غیرزندگی فعال هستند. پرفروش‌ترین بیمه‌نامه‌ها در این کشور شامل موارد زیر است:

o بیمه ‌خانه.
o بیمه درمان و پزشکی.
o بیمه خودرو.
o بیمه مسافرت.

همه‌ی این بیمه‌نامه‌ها، با نرخ ثابتی که درصد معینی از ریسک را پوشش می‌دهند، قابل خریداری هستند. برای کسانی که به قصد تجارت و اقامت‌های چند ماهه به ترکیه سفر می‌کنند، آگاهی از وضعیت بیمه در این کشور بسیار مهم است. از آنجا که هزینه‌های درمانی در این کشور بالا است، داشتن بیمه درمان و سلامتی مهم است. انواع بیمه‌های تجاری نظیر بیمه مسوولیت و بیمه مشاغل نیز در ترکیه وجود دارد که قراردادهای آنها پیچیده‌تر است و بسته به نوع فعالیت تجاری، میزان ریسک حساب شده و حق بیمه دریافت می‌شود. در این نوع بیمه‌ها، ترکیه چندان پیشرفته به شمار نمی‌رود.‌
بیشتر آژانس‌های ایران که تورهای گردشگری به مقصد ترکیه تنظیم می‌کنند، مسافران را بیمه درمانی می‌کنند، ولی کسانی که بیرون از چارچوب آژانس به ترکیه سفر می‌کنند، بایستی اقدام به خرید بیمه‌نامه مسافرت یا سلامتی کنند. از آنجا که میان شرکت بیمه ایران و برخی از شرکت‌های بیمه‌ای ترک روابط متقابلی وجود دارد، می‌توان در ایران بیمه‌نامه درمان را خریداری کرد و از خدمات آن در ترکیه بهره برد. برای کسانی که در ترکیه قصد رانندگی دارند، خرید بیمه‌نامه خودرو ضروری است. البته آژانس‌هایی که اتومبیل کرایه می‌دهند، خود اقدام به خرید این بیمه می‌کنند. 

 نویسنده:سهیل ثباتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد